|
9 دلیل برای عشق ورزیدن به حرفه روابط عمومی

به نقل از : احساس عجیبی است وقتی مشتری به شما زنگ می ­زند تا به شما بگوید به فروش نزدیک شده یا به دلیل پوشش خبری چشم انداز جدیدی را کشف کرده است. این قدرت روابط عمومی در عمل است. در روابط عمومی، آنچه ما امروز انجام می ­دهیم می ­تواند در آنچه فردا اتفاق می افتد تغییر ایجاد کند.

 کاوشگران روابط عمومی –بخش بین الملل- معصومه رشیدی:  

چطور می ­توانم روابط عمومی را دوست داشته باشم؟ اجازه بدهید تا راهکار و روش­ های آن را بشمارم.

روابط عمومی می‌تواند یک حرفه درست درک نشده باشد و برخی می‌گویند همه این شغل به هم بافتن و چرخ زدن است. علیرغم تصورات غلط و عدم احترامی که گاهی اوقات کارگزاران روابط عمومی دریافت می­ کنند بیشتر افراد غیر از این کار، حرفه یا کار دیگری انجام نمی­ دهند.

اینجا 9 دلیل ذکر می ­شود برای پاسخ به اینکه چرا آنها آنچه انجام می ­دهند را دوست دارند:


 1. روابط عمومی یک حرفه متناسب برای همه نیست.

انواع نقش­ های بسیار متفاوت  روابط عمومی  وجود دارد. چه شما دوست داشته باشید بنویسید، درگیر شوید، پژوهش انجام دهید یا تدوین استراتژی داشته باشید شما خوش شانس هستید. ممکن است شما در یک نقش شروع به کار کنید و به این نتیجه برسید که مناسب شما نیست اما نقش دیگری هم وجود دارد. مساله مهم این است که شغل ­هایی وجود دارد که متناسب شما باشد که حتی ممکن است مورد علاقه شما هم باشد.


 2. شما لازم است با شرکت­ های جالب کار کنید.

در روابط عمومی، شما می‌توانید تقریبا با هر شرکتی در هر صنعت و هر اندازه ­ای کار کنید ـ از شرکت­ های تعاونی غول پیکر تا شرکت ­های کوچک و استار تاپ ­ها. همچنین می ­توانید به عنوان مالک کل یک واحد تجاری کار کنید و یا یک نقش داخلی را بر عهده بگیرید. 

سابرینا براون مشاور روابط عمومی می‌گوید که ارتباط گران در نهایت برای انجام آنچه دوست دارند هزینه پرداخت می­کنند.

روابط عمومی به شما اجازه می دهد تا اساسا در هر صنعت یا زمینه ­ای کار کنید و آنچه دوست دارید را انجام دهید. از اتومبیل­ ها تا مشتری، سبک زندگی تا اوقات فراغت، تکنولوژی تا سفر و غیره، صنعت روابط عمومی به فرد اجازه می­دهد تا علایق خود را با کار خود ترکیب کنند، تا نهایتا شور و شوق خود را به دستمزد و درآمد خود تبدیل کنید.


 3. هرگز لحظه کسل کننده وجود ندارد.

کار روابط عمومی آنقدر متنوع است که هر روز متفاوت است. یک روز ممکن است شما در حال نوشتن یک سخنرانی باشید یا یک مقاله تهیه کنید. روز بعد، ممکن است در حال اعلام یک محصول جدید باشید و روز پس از آن ممکن است یک استراتژی برای شرکتی ارائه دهید که آماده راه ­اندازی است. تنوع و گوناگونی را زنده نگه دارید.

کارگزار روابط عمومی، کاری مورگان و نویسنده کتاب جدید «بالاتر از سر وصدا» می گوید: «من کاملا عاشق آن چیزی هستم که انجام می ­دهم ـ هر روز با چیزهای جدید درگیر می شوم، مدام در حال یادگیری هستم و خلاق بودن روح مرا به گونه ­ای تغذیه می­ کند که من هرگز به حرفه دیگری فکر نمی­کنم . این بسیار چالش ­برانگیز و رضایت بخش است.»

این حس توسط رنه دوپنت کارگزار بازاریابی و روابط عمومی به اشتراک گذارده می ­شود: «من اینکه هر روز در دنیای روابط عمومی و بازاریابی کمی تفاوت وجود دارد را دوست دارم. ما در صنعتی کار می­ کنیم که به طور مداوم در حال تحول است.»


 4. شما مجبور به داستان سرایی هستید

امروزه داستان ­سرایی داغ­تر از همیشه است ـ و مهارت ­هایی بیشتر مورد تقاضا هستند که به درخواست مصرف­کنندگان برای هیجان پاسخ دهند و نه جذب مشتری.

داستان سرایی بصری نیز به لحاظ اهمیت در حال رشد است. کارگزار روابط عمومی نِها واسنیک می گوید یکی از چیزهای مورد علاقه ­اش «داستان ­سرا بودن است و حالا داستان سرایی بصری یکی از آن است.»


 5. شما مدام در حال یادگیری چیزهای جدید هستید.

پایانی برای ابزارها و پلت­فرم ­های در دسترس برای کمک به کارگزاران روابط عمومی در جهت انجام کارهایشان وجود ندارد.

یکی از جاهایی که می ­توانید به یادگیری خود درباره موارد جدید و داغ کمک کنید RaganChat # است. روشی عالی برای ماندن در صدر ترندها، درحالیکه دانش خود را نیز با دیگران به اشتراک می گذارید. این یک منبع ارزشمند برای کارکنان روابط عمومی در تمامی مراحل زندگی حرفه ­ای آنها است.

بیل اسپانیل، کارگزار روابط عمومی و عضو RaganChat # می­گوید: « یادیگری بیشتر درباره تکنیک­ های جدید مانند رسانه­ های اجتماعی تا ارتباط برقرار کردن با عموم یکی از چیز هایی است که واقعا در روابط عمومی از آن لذت می­ برم.»


6. شما خلاقیت خود را به رخ دیگران می­کشید.

چه شما به صورت داخلی کار کنید و یا با چندین مشتری، خلاقیت باید وجود داشته باشد. نوشتن و ایجاد، بخش بزرگی از هر نقش روابط عمومی است و پیشنهاد رویکردهای تازه برای کار خودتان، کارتان را به شکلی بی­حد و اندازه جذاب و لذت­بخش می ­سازد.


7. شما باید بخشی از تیم باشید.

روابط عمومی یک جزیره نیست بلکه همه بخش­ها در سراسر سازمان و همچنین مخاطبان بیرون را لمس می­ کند. کارگزار روابط عمومی با بخش ­هایی مانند بازاریابی، فروش و مهندسی همکاری می کند. در طول راه، شما افراد بزرگی را ملاقات می­ کنید و درباره آنچه آنها انجام می ­دهند یاد می­ گیرید.

این موقعیت، کار روابط عمومی را همیشه تازه و با دوام نگه می­دارد و بنابراین هیچگاه کسل نمی شوید.

واسنیک می­گوید: « من واقعا همکاران رسانه ­ای خود را دوست دارم و فرصت ملاقات و دیدار آنها همیشه برای من یک تفریح و لذتبخش است.»


8. رسیدن به موفقیت درباره مشتریان به جایگاه شما ترفیع می­ دهد

من هنوز هم وقتی یک داستان همه راه از مفهوم از طریق تبادل و گیرایی تا اخبار را می ­سازد گیج می شوم. احساس عجیبی است وقتی مشتری به شما زنگ می ­زند تا به شما بگوید به فروش نزدیک شده یا به دلیل پوشش خبری چشم انداز جدیدی را کشف کرده است. این قدرت روابط عمومی در عمل است.


9. روابط عمومی واقعا مهم است.

روابط عمومی بر حد سود آوری تاثیر می گذارد و بیش از هر زمان ارزش دارد، همچنانکه کارگزاران روابط عمومی سنجش را بهبود بخشیده و ROI (بازگشت سرمایه) را اثبات می کنند.

با افزایش بازاریابی محتوا و بازاریابی تاثیرگذار (هر دو نوعی که به طور سنتی در سکانداری روابط عمومی هستند) هر دو برای استراتژی کلی شرکت مهمتر شده ­اند.

دوپانت می گوید:« در روابط عمومی، آنچه ما امروز انجام می ­دهیم می ­تواند در آنچه فردا اتفاق می افتد تغییر ایجاد کند.»


کارگزاران محترم روابط عمومی، بیشترین چیزی که درباره کار خود در روابط عمومی دوست دارید چیست؟


منبع

زمان انتشار: 1395/10/14 نسخه چاپی